Olet kokonaisuus

On selvää, että monet seikat matkan varrella ovat vaikuttaneet ja tulevat vaikuttamaan
toimintakykyysi, motivaatioosi ja ylipäätään hyvinvointiisi projektin aikana. On tärkeää tiedostaa yhdessä, mitkä asiat vaikuttavat juuri sinuun ja löytää tie hyvinvointiin niistä huolimatta. Vastoinkäymiset ja motivaation puute ovat kokemukseni mukaan suurimmat syyt siihen, että liikunta lopetetaan ja oma terveys jätetään toissijaiseksi. Haluan auttaa sinua hyväksymään nämä vaiheet elämässä ja jatkamaan itsesi huoltamista. Se auttaa sinua pääsemään haasteiden yli kivuttomammin. Ohjaan sinua kuuntelemaan kehoasi ja olemaan sille armollinen, mutta myös opastan, miten johdat kehoasi oikein etkä kuuntele kaikkia aivojesi tuomia mielitekoja. Sillä juuri mieliteot ovat tottumukseen sidonnaisia, ja kun totuttelemme uuteen tapaan, alkavat aivosi myös antaa erilaisia käskyjä sen myötä. Näin kasvatamme ja koulutamme itsehillintää ja motivaatiota.

 

Rakastan työssäni sitä, miten asiakas saa onnistumisia, kokee liikunnan riemua ja pääsee tavoitteisiinsa treeneissä, ja kuinka hän kehittyy pitkällä aikavälillä. Toisinaan on tärkeää liikkua myös ilman sen suurempia tavoitteita; puhtaasti siksi, että siitä tulee niin tajuttoman hyvä olo. Kanssani voit lähteä lenkille, uimaan, salille rautaa nostamaan tai huoltamaan kehoa liikkuvuus- ja lihashuoltoharjoituksin. Tai jotain ihan muuta, sillä kokonaisuuden määrittelet sinä itse ja minä ohjaan ja annan avaimia. Oma tavoitteeni on, että saat apua tarvitsemiisi liikunnan ja ravitsemuksen kysymyksiin sekä löydät juuri Sinulle sopivat tavat treenaamiseen. Tuki- ja liikuntaelimistön sairaudet, hengitys- ja verenkiertoelimistön sairaudet, psyykkiset sairaudet, vammat, liikuntarajoitteet, lääkitykset tms. seikat eivät missään nimessä estä meitä liikkumasta, vaan antavat tietyt raamit, joiden mukaan kulkea. Löydämme varmasti sinulle sopivat tavat pitää itsestäsi huolta.

Terveyteen ja painonhallintaan liittyvät tulokset syntyvät 70–80-prosenttisesti ruokavalion muutoksista, jonka vuoksi keskityn erityisen paljon ravintoneuvontaan asiakkaan niin salliessa. Tavoitteeni on neuvoa asiakkaalle mahdollisimman puhdasta, kasvipohjaista, luonnonmukaista ja sallivaa syömistä. Ehdottomuus ja kiellot tuovat harvoin toivottua tulosta – useimmiten ne aiheuttavat stressiä.

 

Vähemmän punnitsemista ja enemmän maalaisjärkeä on viisaampi startti. Loput 20–30 prosenttia tuloksista tulevat fyysisen ja psyykkisen kunnon kohenemisesta. Siihen vaikuttavat liikunta, kehonhuolto, kehonhallinta ja uni sekä stressittömyys ja mielenterveys. Huomioitavaa on, että mieli ja keho kulkevat käsi kädessä kaikessa, eli esimerkiksi hyvä ravitsemus vaikuttaa mielenterveyteesi. Jos yksi osa-alue horjuu, on koko paketti epävakaa.

 

Lähde siis avullani rakentamaan terveempää, elämänmittaista elämäntapaa!

Varaa maksuton tapaaminen, jossa kartoitamme yhdessä tarpeesi!

Personal Trainer Sofia Hako

sofiahako.valmennus@outlook.com

+358 50 9114 323

Copyright © PT Sofia Hako 2021

Olet kokonaisuus

On selvää, että monet seikat matkan varrella ovat vaikuttaneet ja tulevat vaikuttamaan toimintakykyysi, motivaatioosi ja ylipäätään hyvinvointiisi projektin aikana. On tärkeää tiedostaa yhdessä, mitkä asiat vaikuttavat juuri sinuun ja löytää tie hyvinvointiin niistä huolimatta. Vastoinkäymiset ja motivaation puute ovat kokemukseni mukaan suurimmat syyt siihen, että liikunta lopetetaan ja oma terveys jätetään toissijaiseksi. Haluan auttaa sinua hyväksymään nämä vaiheet elämässä ja jatkamaan itsesi huoltamista. Se auttaa sinua pääsemään haasteiden yli kivuttomammin. Ohjaan sinua kuuntelemaan kehoasi ja olemaan sille armollinen, mutta myös opastan, miten johdat kehoasi oikein etkä kuuntele kaikkia aivojesi tuomia mielitekoja. Sillä juuri mieliteot ovat tottumukseen sidonnaisia, ja kun totuttelemme uuteen tapaan, alkavat aivosi myös antaa erilaisia käskyjä sen myötä. Näin kasvatamme ja koulutamme itsehillintää ja motivaatiota.

 

Rakastan työssäni sitä, miten asiakas saa onnistumisia, kokee liikunnan riemua ja pääsee tavoitteisiinsa treeneissä, ja kuinka hän kehittyy pitkällä aikavälillä. Toisinaan on tärkeää liikkua myös ilman sen suurempia tavoitteita; puhtaasti siksi, että siitä tulee niin tajuttoman hyvä olo. Kanssani voit lähteä lenkille, uimaan, salille rautaa nostamaan tai huoltamaan kehoa liikkuvuus- ja lihashuoltoharjoituksin. Tai jotain ihan muuta, sillä kokonaisuuden määrittelet sinä itse ja minä ohjaan ja annan avaimia. Oma tavoitteeni on, että saat apua tarvitsemiisi liikunnan ja ravitsemuksen kysymyksiin sekä löydät juuri Sinulle sopivat tavat treenaamiseen. Tuki- ja liikuntaelimistön sairaudet, hengitys- ja verenkiertoelimistön sairaudet, psyykkiset sairaudet, vammat, liikuntarajoitteet, lääkitykset tms. seikat eivät missään nimessä estä meitä liikkumasta, vaan antavat tietyt raamit, joiden mukaan kulkea. Löydämme varmasti sinulle sopivat tavat pitää itsestäsi huolta.

Terveyteen ja painonhallintaan liittyvät tulokset syntyvät 70–80-prosenttisesti ruokavalion muutoksista, jonka vuoksi keskityn erityisen paljon ravintoneuvontaan asiakkaan niin salliessa. Tavoitteeni on neuvoa asiakkaalle mahdollisimman puhdasta, kasvipohjaista, luonnonmukaista ja sallivaa syömistä. Ehdottomuus ja kiellot tuovat harvoin toivottua tulosta – useimmiten ne aiheuttavat stressiä.

 

Vähemmän punnitsemista ja enemmän maalaisjärkeä on viisaampi startti. Loput 20–30 prosenttia tuloksista tulevat fyysisen ja psyykkisen kunnon kohenemisesta. Siihen vaikuttavat liikunta, kehonhuolto, kehonhallinta ja uni sekä stressittömyys ja mielenterveys. Huomioitavaa on, että mieli ja keho kulkevat käsi kädessä kaikessa, eli esimerkiksi hyvä ravitsemus vaikuttaa mielenterveyteesi. Jos yksi osa-alue horjuu, on koko paketti epävakaa.

 

Lähde siis avullani rakentamaan terveempää, elämänmittaista elämäntapaa!

Varaa maksuton tapaaminen, jossa kartoitamme yhdessä tarpeesi!

Personal Trainer Sofia Hako

sofiahako.valmennus@outlook.com

+358 50 9114 323

Copyright © PT Sofia Hako 2021